Wyborny trup - Agustina Bazterrica

 Marco wie jak wygląda proces obróbki 'mięsa specjalnego'. Piastuje wysokie stanowisko, które daje mu prawo wglądu do hodowli ludzkiego mięsa.

Świat zmienił się przez zarazę, zniknęły zwierzęta, a kanibalizm został zalegalizowany. Mężczyzna, tak jak reszta społeczeństwa, dostosował się do tej nowej rzeczywistości. Jednak pewnego dnia traci kogoś ważnego, a ból i strata zmienia go. Prezent od znajomego dodatkowo komplikuje sprawę, przez co Marco staje przed okropnym wyborem. Stopniowo zatraca się w swojej tragedii i zaczyna dostrzegać jak nisko upadło społeczeństwo.

Przy tej książce miałam ochotę zapalić. Serio. Tak jak bohater puścić dymka, by poukładać myśli w głowie. Swojego czasu często sięgałam po książki dystopijne, lecz ani razu nie natrafiłam na coś takiego. Zalegalizowany kanibalizm. Brzmi okropnie. I jest okropne!

Bezduszna, pozbawiona emocji narracja mi odpowiadała. Po prostu łatwiej się to czytało.

Człowiek zawisa nad tą powieścią jak nad przepaścią, a dziwne myśli rodzą się w jego głowie. Książka ma w sobie coś magnetyzującego i odpychającego zarazem. Momentami czujemy, jak słowa rosną nam w gardle. Ciężka woń krwi nie opuszcza nas ani na chwilę, a nieco paranoiczny klimat nie pozwala odetchnąć głębiej.

"Wyborny trup" stawia na ostrzu noża znane nam normy społeczne. Druzgocące doświadczenie.

Agustina Bazterrica ukazuje nam koszmarną wizję świata w którym brakuję zwierząt, ludzie są 'mięsem specjalnym', a możliwość posiadania rodziny zamienia się w chłodną kalkulację. Jednak kiedy tak człowiek zastanowi się nad tym wszystkim, to dostrzeże jak blisko prawdy i naszej rzeczywistości znajduję się autorka.

Mimo, że lektura tej książki nie jest łatwa, to z całą pewnością warto się z nią zmierzyć.

Mną "Wyborny trup" nie wstrząsnął tak jak zakładałam, ale czuję, że jest to wina ogromnej ilości horrorów jakie obejrzałam, gdzie widywałam dużo gorsze sceny niż te przedstawione przez autorkę.

Jednak co wrażliwszych ostrzegam, by zastanowili się po co sięgają. Makabryczny rajd po strefach, gdzie człowiek nie chciałby się nigdy znaleźć jest doświadczeniem przerażającym.

Na koniec słowo o zakończeniu - szok.


Wyborny trup - Agustina Bazterrica
Wydawnictwo: Mova
Data wydania: 27 stycznia 2021
Liczba stron: 272
Moja ocena: 7/10

Komentarze