The World of Lore: Niegodziwi śmiertelnicy - Aaron Mahnke

Dużo tajemnic i dziwnych zdarzeń na tej naszej zielonej planecie. Należę do ciekawskich ludzi i wszystkie niejasne historie interesują mnie niezmiernie, podobnie motywy działań osób z nieczystą kartoteką.  Aaron Mahnke po raz kolejny nie zawiódł mnie i w wyjątkowo zabawny sposób poprowadził przez świat wypełniony intrygującymi zdarzeniami w których główną rolę odgrywali niegodziwi śmiertelnicy.
Wyżej  wspomnianego Pana powinniście kojarzyć (albo i nie :) z jego wcześniejszej publikacji "The world of Lore: Potworne istoty". W tamtej książce poznawaliśmy mity i legendy dotyczące m.in. wampirów, wilkołaków czy duchów. Lawirowaliśmy między domysłami, półprawdami, spirytyzmem i okultyzmem. Otrzymaliśmy pewnego rodzaju spis istot nadprzyrodzonych, który miałby nam pomóc zrozumieć jak wyglądała rzeczywistość osnuta mrokiem, zabobonem i  niedopowiedzeniem. 


Druga publikacja zainteresowała mnie jeszcze bardziej.  Jak się okazuje śmiertelników do cna złych jest naprawdę dużo, a my tak naprawdę nie wiele znamy historii mrożących krew w żyłach  o ich dokonaniach krążących po świecie.  Pan Aaron w wyśmienity sposób wpycha je nam pod koc, byśmy nie mogli nocą zmrużyć oka. Ja miałam problem z zamknięciem powieki, bo cały czas obawiałam się ataku tajemniczego mordercy z siekierą w ręku grasującego zza oknem.

W książce Aarona Mahnke przeczytacie o Hotelu Zamek i jego szalonych właścicielu,  o brutalnych morderstwach dokonywanych wieloma narzędziami, o miejscach zapomnianych, w których przydarzyły się ludziom naprawdę przykre rzeczy,  dowiecie się kim byli odmieńcy, czarownice i czemu mentalność ludzka tak mało się zmieniła przez te wszystkie lata. Poznacie też oszustów po mistrzowsku uciekających organom ścigania i legendarne już postaci służące jako wzór dla autorów filmów czy książek. 

Dzieło porusza istotne problemy ale autorowi nie brakuje wdzięku i lawiruje między nimi z diabelską skutecznością, że my czytelnicy nie jesteśmy w stanie oderwać się od tej makabry jaką nam podtyka pod nos. Wiele historii pozostało mi w pamięci i przyłapuję swój mózg na rozpamiętywaniu ich. Jednak wisielczy humor i niesamowite obrazki pomogły mi zluzować poślady i cieszyć się po prostu tym co czytam. Jakby dziwnie to nie zabrzmiało. :)

Aaron Mahnke ma niezwykły talent gawędziarski i "Niegodziwi śmiertelnicy" ukradli mi parę wieczorów, gdzie zabawiałam się w detektywa i wraz z autorem i zastanawiałam nad tajemnicami ludzkimi. 


Książkę polecam każdemu, bo wszystkie te opowieści upchnięte w niej  są warte poznania, a bardzo możliwe, że tak jak i mnie zdziwi Was fakt jak wiele zła krążyło i krąży po tym świecie. Nawet zwłoki nie miału świętego spokoju. Chcecie wiedzieć dlaczego? 
Tego dowiedzie się od Aarona Mahnke. 
Wielu mądrych spostrzeżeń doszukałam się na kartkach książki i myślę Wy też powinniście je poznać. Zachęcam. Nie grożę. 

The World of Lore: Niegodziwi śmiertelnicy Aaron Mahnke 
Wydawnictwo: Zysk i S-ka 
Liczba stron: 392 
Data wydania: 2 lipca 2019

Komentarze

Prześlij komentarz